Snowshoes, shows, sushi en souvenirs~ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu Snowshoes, shows, sushi en souvenirs~ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu

Snowshoes, shows, sushi en souvenirs~

Door: Laura Biermann

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Januari 2013 | Canada, Vancouver

Hee allemaal!

Het wordt weer hoognodig tijd voor een update. Ik heb jullie dit keer wel heel lang laten wachten, maar daardoor hebben jullie wel veel foto's en een lang verhaal van me te goed.

We gaan even terug naar vorige week donderdag, want daar was ik gebleven. Donderdag zouden Thomas en ik gaan snowshoeën maar we waren redelijk laat, dus hadden we onze plannen omgezet naar Lynn Canyon. Daar was hij nog nooit geweest en met het stralende weer vond ik het prima waar we heen gingen als het maar lekker buiten was. Erg gezellig gewandeld en eens heerlijk een middagje nederlands gekletst. Een echte nederlandse lunch met onze boterhammen met pasta. Helaas voor Thomas was het meer nu lichtelijk bevroren en kon hij de mooie reflectie amper zien.

Vrijdag ben ik met Geon, Yumiko, Boom en Svetlana naar Gastown gegaan om souvenirs te kopen. De meiden uit mijn oude klas gingen bijna naar huis en hadden dus een race tegen de klok om de souvenirs te vinden. Dit was voor mij ook een goede mogelijkheid om mijn eigen souvenircollectie uit te breiden. Gastown is het oudere centrum van Vancouver dat met name in het donker mooi belicht is. Het symbool van Gastown is de stoomklok. Deze werkt zoals de naam al zegt op stoom en er is er maar 1 van in de wereld. De stoom komt boven uit de pijpen en Ally zei dat wanneer de klok ieder kwartier luidt de stoom in een ritme uit de pijpen komt.

Zaterdag heb ik met de andere Thomas uit Canada naar live muziek downtown geluisterd en hebben we een brownietaart gegeten in een pub omdat het zijn verjaardag was. Overdag had ik niet zo veel gedaan, voornamelijk mijn boeken gelezen over de first nations en lekker uitgerust. Zondag was het vroeg opstaan. Ik ben met Ikuko en Geon gaan snowshoeën. Dat was echt heel leuk en gezellig. Verse sneeuw door de sneeuwbuien die maar bleven vallen die dag. Je hebt een soort frame met ijzeren spikes eronder aan je schoenen vast zitten en dan wordt je losgelaten in een sneeuwroute met grote ravijnen en heuvels. Het was niet heel moeilijk en ik had het snel onder de knie. Op de weg terug zijn we nog een stuk van de helling afgegleden. Als kleine kinderen zo hebben we gelachen en sneeuwballen gegooid. (Hoopjes sneeuw dat met wat geluk bleef plakken, tsja verse poedersneeuw). Daarna hebben we lekker geluncht in het bergrestaurant. Geon had de lunch gekookt en het was zo druk dat we onzelf comfortabel hadden geïnstalleerd op de grond. Een nadeel aan de sneeuw was dat al het ijs in mijn haar en in de jassen en mutsen begon te smelten binnen en we dus binnen nat werden in plaats van buiten, best ironisch ;)

Maandag had ik mijn nieuwe huisgenote Laura uit Duitsland naar Ilac gebracht en ben ik eventjes de bibliotheek in gegaan om te ontdooien en wat te lezen. Daarna gingen Geon en ik naar de Tim Horton's waar ik nog een awkward ontmoeting had met een jongen waar ik toevallig tien minuten mee had gekletst op de graduation day. Ik was hem helemaal vergeten dus toen hij aankwam lopen met Heeee Lauraaa en een groetingskuffel gaf stond ik zo: hee ..... (ik herken je gezicht maar ik heb geen flauw idee wat je naam is ) Het duurde me ook even voordat ik wist waar ik hem eigenlijk van kende. Hij kwam ook nog aan onze tafel zitten, dat was dus een best ongemakkelijk uurtje, maar hij praatte maar door, dus veel hoefde ik niet te herinneren. We zijn nog even door Gastown gelopen waar ik voor mezelf een kleine huskysouvenir had gekocht.

Dinsdag ben ik naar de Hobbit geweest nadat ik mijn cadeautjes voor Geon's verjaardag in Metrotown had gekocht en mijn horloge had laten maken. Na de hobbit zijn we naar het museum van anthroplogie geweest. Het kwam met bakken uit de hemel vallen de hele dag en hoewel ik een paraplu had waren mijn haren doorweekt van de wind, mijn sokken nat van al het water op de grond en mijn broek nat van het ketsende water terug omhoog. Tsja dat zag ik niet aankomen. Het museum was erg interessant en ze hadden mooie werken staan. Toen we om half tien terugwaren en nog niks gegeten hadden gingen we op zoek naar een restaurant. Natuurlijk was alles dicht en de restaurants waar we inliepen gingen net sluiten. Uiteindelijk vonden we een sushi/cocktailbar. Je kon er japans eten en cocktails drinken. Erg leuk en we hadden een mooi zicht over de stad.

Woensdag ben ik met Geon naar Cirque du Soleil, de show Amaluna geweest. Een schitterende show over een dochter die op het punt staat vrouw te worden en verliefd wordt op een van de jongens die op het eiland terecht komen. Haar jeugdvriend, half hagedis half man ziet ze als haar huisdier, maar hij is verliefd op haar en hij en de godinnen stelt het koppel op de proef. Op het einde, na alle proeven doorstaan te hebben trouwen ze toch. Voor de show had Geon koreaans avondeten gekookt, erg lekker! Donderdag heb ik de 3D show van Cirque du Soleil en James Cameron gezien in de bios. ( ik heb al bijna een abonnement bij de bios hier).

Vrijdag was het Geon's verjaardag en zijn we naar Whiterock geweest. Een leuk plaatsje aan het water dat bekend staat om zijn witte rots en de mooie zonsondergangen. Ik was dus wel een beetje teleurgesteld toen Geon me, maarliefst 100 meter van de rots verwijderd, meedeelde dat de rots wit geverfd was. ( Niemand die even de moeite nam om me dat te melden toen ik vertelde dat ik naar Whiterock zou gaan). De rots bleek oorspronkelijk wel degelijk wit te zijn, maar jongelui hebben om onbekende reden de rots zwart geverd en omdat ze de verf er niet af kregen heeft de plaats besloten om de rots dan maar ieder jaar wit te verven. Na heerlijk fish en chips gegeten te hebben zijn we naar de zonsondergang gaan kijken en hebben we geluisterd hoe een man de 'Hang' speelde. Een metalen ufo vorm had het instrument en het klonk als een harp en gong. Erg mooi en uniek.

Dit weekend houd ik het rustig en begin ik alvast met wat opruimen en inpakken voor woensdag. Zaterdag heb ik nog downtown geluncht en wat koffie gedronken en vanavond heb ik mijn afscheidsetentje met de mensen die nog niet naar huis zijn. En dan is het toch echt bijna tijd voor de husky's. Waar ik hopelijk nog veel meer leuke verhalen kan schrijven.

Dit was het voor vandaag, een beetje uitgebreid, maar ik liep een klein beetje achter ;)

Veel liefs uit Canada en tot schrijfs~

Groetjes Laura

  • 14 Januari 2013 - 10:39

    Jose Vlemmings:

    Hoy Laura, wat een mooie beschrijving, zo duidelijk, zodat je het gevoel hebt, het zelf mee te maken. Mooi hoor. Je geniet er maar van, van de sneeuw, ook af en toe regen natuurlijk, van de sushi en lekker eten, leuke vrienden. Wij tweetjes zijn met onze gedachten dikwijls bij jou in het verre Canada en zijn elke keer weer blij iets van jou te horen. Liefs, de buurtjes van nr. 12

  • 14 Januari 2013 - 11:24

    Michel:

    leuk verhaal en mooie foto's!!!! Goede reis woensdag en we kijken uit naar je volgende verslag over je belevenissen bij de husky's.

  • 14 Januari 2013 - 21:04

    AteE:

    Hee die Laura
    Ik heb dezelfde problemen als jij..........maar dacht dat het aan de leeftijd lag!!!!
    Zo van.........ik herken je gezicht (lichaam)maar ik heb geen flauw idee wat je naam is.
    Dit sterkt mij in mijn zelfvertrouwen,dank daarvoor........

    Groetjes uit downtown

  • 15 Januari 2013 - 11:32

    Mama:

    Hey meis,

    Heb weer met plezier je verhaal gelezen. Er staan toch altijd weer nieuwtjes in die we op skype niet gehoord hebben. Gave foto's, maar over een paar dagen kun je nog meer sneeuwfoto's maken. Wij hebben nu ook sneeuw ;) en Daely vond het weer prachtig vanmorgen.
    Voor woensdagnacht een heel goede reis!!! en hopelijk is je nieuwe gastgezin net zo leuk als in Vancouver.
    Liefs mam

  • 15 Januari 2013 - 20:25

    Evie:

    Lieve Laura,

    Jij maakt zoveel mee, ben gewoon jaloers :O Zit ik hier een beetje zondet jou, Ruby, Natascha en Thom weg te rotten xD. Wij hebben hier nu ook sneeuw wat met auto rijdem je heel veel hartverzakkingen kan bezorgen :P Vooral op rotondes xD Zo te zien heb je.het nog steeds naar je zin in Canada gelukkig maar!!! Morgen krijf je weer een update van mij :) Ik wens je heeel veeeeeel plezier bij de Huski's !!!! Liefs, Evie

  • 16 Januari 2013 - 17:40

    Jenny:

    Hoi Laura, jij geniet! en dat is mooi , ben benieuwd naar je andere verhalen.. en mijn fiatje 500 heeft wat te verduren met ons Evie.. in de sneeuw.
    Veel plezier bij de Husky frarm! groetjes

  • 16 Januari 2013 - 20:29

    Marjan Van Oorschot:

    Hoi Laura,
    Leuk verhaal en mooie foto's; een heel goede reis en veel plezier bij de husky-farm.
    heel veel groetjes van ons allemaal,
    Marjan


  • 17 Januari 2013 - 16:57

    Marianne:

    Hallo Laura,
    Je verhalen weer even bij gelezen. Wat heb je weer veel meegemaakt. Leuke foto's en nu als het goed is bijna aangekomen bij de Husky farm. Ik ben erg benieuwd naar je volgende verhaal en foto's!!Heel veel plezier met de hondjes en de sneeuw.....Groetjes ook hier vanuit de sneeuw!!
    Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 19934

Voorgaande reizen:

23 November 2012 - 12 Juni 2013

Reis Canada

Landen bezocht: