Happy New Year!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu Happy New Year!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!

Door: Laura Biermann

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Januari 2013 | Canada, Vancouver

Bij deze wil ik iedereen nog een heel gelukkig nieuwjaar en een fantastisch 2013 toewensen. Ik hoop dat iedereen knallend het nieuwe jaar in is gegaan, hier ontbrak helaas het vuurwerk. Maar het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb, dus eerst ga ik maar terug naar de activiteiten vóór oud en nieuw.

Zondag 22 december, tijdje terug dus, was ik naar Deep Cove geweest. Dit is een erg mooi en vredig dorpje met een mooie omgeving om te wandelen en leuke winkeltjes en restaurants vlakbij de kade. Ook staan er op de helling de duurste huizen die ik tot nu toe in Canada heb gezien. We zijn naar de klif gelopen van waar je een erg mooi uitzicht hebt over het water. Een leuke wandelroute waar alle honden los mochten lopen. Geon wist een kortere weg terug, waardoor we via een spekgladde rots en een nat koud touw naar beneden abseilden. Maar het wás korter. We vroegen ons alleen af hoe de kleine poedel die we op de weg naar de rots toe tegenkwamen ooit omhoog was gekomen langs die stijle rots. Het is ons nog steeds raadsel.
Na de wandeling hebben we honingdonuts gegeten. Deze donuts zijn erg populair in Deep Cove en ze waren ook erg lekker.

De volgende dag om half zeven in de bus om optijd bij de veerboot aan te komen die naar Victoria ging. De reis duurde 4 uur en 50 minuten heen, en 5 uur terug. Maar het was zeker de moeite waard. We hadden stralend weer die dag, voor het eerst sinds ik in Canada gearriveerd was een strakke blauwe lucht.
In Victoria heb je erg mooie gebouwen in oude architectuur en je hebt er veel boutiques en visrestaurants langs de kade. We zijn eerst het parlementsgebouw ingeweest vanwege de mooie architectuur en daarna zijn we door de stad gelopen, winkeltje in - winkeltje uit en we hebben lekker vis gegeten aan de kade. Ann (mijn homestay mom) had me al verteld dat ze in Victoria de beste fish and chips hebben, en dat heeft onze lunch zeker bevestigd. Voordat we met de veerboot teruggingen zijn we langs de Butchart Gardens geweest om nog wat van de kerstverlichting mee te krijgen. Tijdens de boottocht terug was er nog een nederlandse man achter de kassa, best toevallig.
Na 5 uur reizen waren we weer thuis.

Kerst hebben we hier thuis gevierd. Met zijn alle gezellig ontbijten, typisch Canadees ontbijt: pannekoeken met maplesyrup, muffins, scrumbled eggs en bacon. Nadat de cadeautjes uitgepakt waren heb ik Ann geholpen met het klaarmaken van de kalkoen, die met wat vouw en propwerk nét de oven in paste. We hebben dan ook nog de halve week kalkoen gegeten op brood en in de soep. Ik heb hier in Canada al een paar vrienden enthousiast gemaakt over de top2000, dat viel bij hen goed in de smaak. Ann en Trevor waren er minder fan van haha.

Op de dag na kerstmis is het hier boxshopping. In andere woorden: gigantische uitverkoop en mensenmassa's die als kip zonder kop door elkaar heen haasten om hun spullen te kopen en dit zorgt voor meterslange rijen buiten de winkel. Ik ben er dan ook voornamelijk heen gegaan om mensen te kijken. Nieuwe kleren passen niet in mijn koffer dus ik hoefde me niet tussen de chaos te voegen. Voor de lunch was geen ruimte in de mall, dus hebben Geon en ik Geon's huisgenoot in de winkel achtergelaten en hebben we een half uur buiten gewacht om de sushiwinkel in te komen. Het was dan wel de beste sushiwinkel in Metrotown, met de grootste sushi ooit. 's Avonds heb ik nog tot laat films gekeken, alleen met Ally, want Lucas moest de volgende dag weer naar school. Lucas is mijn nieuwe huisgenoot uit Brazilië die de dag voor kerstmis is aangekomen.

Donderdag ben ik nog naar Chinatown geweest om daar de winkeltjes en nogmaals de Sun Yat Sen garden te bekijken. Ik dacht dat ik in China toch wel het gekste gezien had, maar ook hier hingen de hagedissen gedroogd en op stokken gespannen in de winkels.

Vrijdag en zaterdag ben ik ziek geweest. In de natte omgeving hier is dat ook niet zo'n verrassing. Maar gelukkig voelde ik me zondag alweer goed genoeg om met Lucas en Geon naar English Bay te gaan. Dat is een stuk strand in Vancouver. Je kon er leuk wandelen aan de kust en in de Tim Horton's (voort een traditie na een koude wandeling) hebben we nog lekker naar de top2000 geluisterd. Heb ik toch nog een beetje nederlandse cultuur hier. Het was voor het eerst dat ik er anderhalf uur over gedaan heb om downtown te komen, maar er was een technische storing in het elektrisch systeem dus alles ging trager. Echt komisch om te zien hoe ze dat hier niet gewend zijn en hoe iedereen paniekt en hoe het treinpersoneel orde probeert te roepen. Dat zijn we in Nederland toch heel wat anders gewend.

Maandag was het oudjaarsdag en heb ik met Ann boodschappen gedaan en hebben we snacks gekookt en gebakken voor 's avonds. In de avond kwamen Geon en Daniel (een vriend van mijn huisgenoot) langs en hebben we samen gekletst en films gekeken. Hier zijn geen oliebollen en vuurwerk, dat miste ik dus wel een beetje. Volgend jaar dus maar extra knallend het nieuwe jaar in. Op nieuwjaarsdag ben ik naar Les Miserables geweest, maar na oudjaarsavond en een lengte van drie uur viel het niet mee om wakker te blijven.

Woensdag ben ik naar de bibliotheek geweest om een biebpas aan te vragen en om boeken over de First Nations te zoeken. Nu ik niet meer naar school ga is het leuk om me erin te verdiepen, kan ik toch wat te leren en het is ook erg interessant. Daarna ben ik met Geon wat gaan eten en zijn we met mijn huisgenootje en zijn vriend en een nederlandse vriend van me naar de ijshockeywedstrijd geweest. De Giants tegen de Blazers. De Giants kwamen uit Vancouver. Erg gaaf om te zien. Het spel gaat zo snel dat je de puk af en toe gewoon kwijt bent en natuurlijk was er ook het nodige geduw, gebots en gevecht tijdens de wedstrijd. Het is toch een beetje canadese cultuur en het was een leuke ervaring.

Dat was weer de hele update van de laatste twee weken.
Geniet nog maar na van oud en nieuw.
Groetjes uit Canada en tot schrijfs,

Liefs Laura

  • 03 Januari 2013 - 22:46

    Dominic:

    wat n verhaal weer! echt prachtige fotos, dat landschap is daar echt geweldig!
    en fax mij maar n paar van die honing donuts! dat klinkt goed :p

    groetjes

    Niek!

  • 04 Januari 2013 - 13:46

    Josevlemmings:

    Hallo Laura
    Weer lekker zitten te genieten van jouw mooi en interessant verhaal. Wat een ervaring he?? Wij zitten hier in een oer Hollands klimaat !!!!, regen en somber weer. Luc zei, voordat hij naar huis ging, "Oma, ik zal blij zijn als ik de spaanse zon en de bergen weer zie" Ik geloof het graag, winter in Holland is bij deze temperatuur ( 10 gr) geen lolletje en er is niets te beleven. Daarom zijn we blij met jouw verhaal en dat je het zo fijn hebt. We gunnen het jou van harte. Met oudjaar was er hier wel veel v uurwerk, maar in de buurt was het stil, alleen de overburen waren buiten en Sandra eventjes met haar vrienden. Luc , Juancho , Ilyas en Leonidas hebben flink vuurwerk afgeschoten en dat was gezellig, maar verder was er niet veel te doen. Ik denk dat het gewoon was dat er iets gemist werd in de straat, een zekere Laura ging ons geweldig af, maar ja, de volgende keer beter. De Spanjaardjes zijn ook weer thuis en Stephanie keek op haar neus dat er geen sneeuw was, dat vond ze vorig jaar natuurlijk prachtig, ze had haar sneeuwlaarsjes al klaar gezet, thuis, maar Astrid gaf haar de raad het dit jaar maar zonder te doen, jammer voor haar.
    Lieve Laura, maak er een hele fijne tijd van, geniet ervan zoveel je kunt. We verheugen ons alweer op het volgende verhaal. heel veel gr en een dikke knuffel, de buurtjes

  • 05 Januari 2013 - 16:42

    Mama:

    Hey meis,
    Je miste de oliebollen...... maar die honeybollen lijken er behoorlijk op:-P
    Zien er erg lekker uit...
    Xxx

  • 05 Januari 2013 - 21:29

    Evie:

    Lieve lieve Laura,

    Ik ben blij dat je nu eindelijk al mijn kaartjes hebt binnengekregen, maandag stuur ik even een mailtje met de update van de laatste week ;) Wat jammer dat je ziek was, hier in Nederland heerste de buikgriep heel erg ben er zelf ook een slachtoffer van geworden xD Jij doet zoveel leuke dingen dat ik het inmiddels nog maar amper kan bijhouden wat je allemaal gedaan hebt echt niet normaal xD Ben jaloers op jou ervaringen en vooral FOOD ervaringen haha ;P Ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt!! Ik mis je nog steeds altijd :) Nog heeeeeel veeeeel plezier!!! Liefs, Evie

  • 06 Januari 2013 - 13:43

    Marjan Van Oorschot:

    Hoi Laura,

    De allerbeste wensen voor 2013; dat het voor jou een heel bijzonder jaar mag worden met vele mooie herinneringen.
    Mooi verhaal en goed om te horen dat je een fijne Kerst en Nieuwjaar hebt gehad.
    Heel veel groetjes van ons allemaal!
    Marjan

  • 07 Januari 2013 - 12:54

    Toos Ploegmakers:

    Hoi Laura,

    Leuk jouw verslag te lezen en de prachtige foto's te bekijken.
    Dan is Nederland wel erg vlak. Maar ook mooi.
    Geniet er maar van in dat mooie Canada.
    Ook voor jou en je huisgenoten en je homestay mom (wat een mooi begrip).
    De beste wensen voor 2013.

    Groet Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 19929

Voorgaande reizen:

23 November 2012 - 12 Juni 2013

Reis Canada

Landen bezocht: