My first days at the huskies~ - Reisverslag uit Canmore, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu My first days at the huskies~ - Reisverslag uit Canmore, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu

My first days at the huskies~

Door: Laura Biermann

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Januari 2013 | Canada, Canmore

Hee allemaal!

Het duurde even, maar het was nogal druk en overweldigend de eerste dagen hier. Maar nu heb ik tijd om mijn een verslag te doen van mijn eerste dagen hier. De busreis van Vancouver naar Canmore duurde 14 uur en was nogal vermoeiend, maar zodra we de eerste sneeuwvallei binnenreden was ik dat helemaal vergeten. De omgeving is zo prachtig dat ik de laatste 5 uur van de reis niets anders heb gedaan dan om me heen te kijken naar het zo uitgestrekte berglandschap om me heen. Sneeuw in allerlei varianten in én om de bomen.

Eenmaal aangekomen werd ik opgehaald door Dawn, de vrouw van Russel, de eigenaar van Mad Dogs & Englishmen en reden we naar hun huis in Canmore. Een mooi huis met twee huskies, twee kinderen en de duitse vrijwilliger Gerrit, die eigenlijk die dag zou vertrekken, maar nu tot dinsdag blijft. Russel was met Roy (een andere leider die -toevallig- uit Breda komt-) en het britse leger mee op training om de soldaten te begeleiden in het dogsledden, dus omdat de mannen weg waren hadden de vrouwen een etentje bij Dawn thuis. Het was dus erg gezellig aan tafel. Daarna vroeg naar bed, want de volgende dag begon mijn eerste werkdag op de husky farm.

Ik had erg veel geluk op mijn eerste dag, want naast het schoonmaken en voeren had een groep toeristen een slee te veel gereserveerd en konden Gerrit en ik in de laatste slee en had ik dus meteen een dogsled tocht op mijn eerste dag. Andere vrijwilligers moesten hier soms weken voor wachten en er was zelfs een jongen die nooit mee is geweest. Het dogsledden met de husky's is een unieke ervaring. De prachtige omgeving, energieke en vrolijke honden en de gezellige mensen maakt het een ervaring die je niet snel vergeet. Het waren wel erg veel indrukken die eerste dag.

Ik maakte kennis met de honderd honden in de kennel, kreeg een stortvloed van namen, plaatsen, manieren om de honden in- en uit te laden, gereedschap en ga zo maar door. Gerrit hielp me met het klaarmaken van de slee's, het hoe en wat in de kennel, en last but not the least: De wereld van poep. Geloof me, er gaat hier een wereld van poep open als je er nou eenmaal de halve dag in en rondom werkt. Hele gesprekken gaan hier over poep en er zijn al gekke namen bedacht zoals 'Poo Patrol' en 'Poo scoopers'.

Naast poep opruimen moeten we dus nog veel meer doen. De honden in de trailer laden, geloof me, dat is een heel karwei met vaste systemen. De honden eten geven, knuffelen natuurlijk, de slee's op de trailer laden, de truck klaarmaken, zorgen dat al het gereedschap mee is etc etc. En ik ren er hulpeloos tussendoor en probeer zoveel mogelijk mee te helpen en alles zo snel mogelijk te leren.
Na alle honden gevoerd te hebben en de kennel schoongemaakt te hebben zat mijn eerste werkdag erop en gingen we langs het restaurant dat Dawn afgelopen zomer heeft geopend. Ze doet de administratie en tour afspraken, runt het restaurant en heeft thuis nog het huishouden met twee kinderen. Een druk bestaan dus en ik vraag me af hoe ze het allemaal regelt.

Na het restaurant gingen we naar de Drake, een dorpskroeg waar Russel en Roy waren, die net terugkwamen van hun training. Vicky en Anna, wee van de drie guiders van de dogsleds waren er ook. De guiders leiden de slee's, de mensen waar wij vrijwillgers de hele dag mee samenwerken. Het zijn gezellige mensen die plezier hebben in hun werk. De avond vloog voorbij en voor ik het wist was het alweer tijd voor mijn tweede werkdag.

Ook nu had ik de kans om met een Nestor trip mee te gaan op de skidoo samen met Gerrit. Een Nestor trip duurt vier uur en dan ga je ook deels door het bos. De skidoo is een soort sneeuwscooter, en ja mensen: Ik heb op een sneeuwscooter gereden om de trails eerst zichtbaar te maken en daarna om ze schoon te maken. Tsja, honden poepen hè ;)

We waren redelijk vroeg klaar met het werk en toen we thuiskwamen hebben Gerrit en ik gekookt, want Dawn kookt niet altijd 's avonds als ze in het restaurant werkt. Morgen wordt het een drukke dag dus ik hoop dat alles goed gaat en het niet te veel stressen wordt.

Ik heb een drukke maar leuke tijd hier. Het is allemaal nieuw en wennen hier, maar zodra ik de routine erin heb zal het allemaal sneller gaan.

Ik laat jullie zo snel mogelijk weer wat weten zodra ik tijd heb, ik weet alleen nog niet of dat weer wekelijks kan. Door het werk ben ik zelfs de eerste dag mijn camera vergeten, maar vandaag heb ik wat foto's gemaakt en Vicky, een van de guiders, heeft tijdens mijn eerste werkdag nog wat foto's gemaakt die ik hopelijk snel krijg zodat ik ze op de blog kan zetten. De foto's komen er later op.

Liefs uit de sneeuw en tot schrijfs,

Laura

  • 20 Januari 2013 - 09:55

    Annette:

    Wat een avonturen! Geweldig, door al je ervaringen kun jij de hele wereld aan!
    Heel veel groetjes uit Keldonk

  • 20 Januari 2013 - 12:12

    Mama:

    Hey meis wat een avontuur....en wat heb jij een geluk gehad de eerste dag al gelijk dogsledding!!! Het is er inderdaad heel mooi. Hebben de foto's van de kennelsite nog eens bekeken. Prachtig.

    Hier is de site www.maddogsexpeditions.com

    Ok poepruimen....tja niet leuk maar met een sneeuwscooter.....toch leuker; niet dan?!?!
    Wij wensen je heel veel plezier!!!
    Veel liefs
    mam en pap

  • 20 Januari 2013 - 13:12

    Sandra En Jan:

    Hoi Lau!!

    Wat gaaf dat al zo'n tocht met de honden hebt mogen maken!! Lucky you!!!
    En ging het besturen van zo'n sneeuwscooter goed?? Niet moeilijk??

    Kan niet wachten om de foto's te kunnen zien van de omgeving en de honden!! Hebben ze ook puppies??

    Veel plezier daar!! En tot schrijfs!!

    Liefs,

    Jan en Sandra

  • 20 Januari 2013 - 13:46

    Anja:

    Hoi Laura,
    Geweldig wat jij allemaal meemaakt. Ik heb de site bekeken. Gewoon super. Geniet!!
    Hartelijke groetjes, Anja

  • 20 Januari 2013 - 14:02

    Marcus:

    Hoi - klinkt echt gaaf ! Geniet van de advontuur - groetjes Uit barendrecht Hilde, Victoria, Frederick en Marcus

  • 20 Januari 2013 - 14:55

    LJose Vlemmings:

    Hallo Laura,, wat geweldig om dit alles mee te kunnen maken, geniet ervan, meid, want het is zo weer voorbij. Ik geloof wel dat het echt hard werken is, maar jou kennende vind je dat niet erg, de tijd vliegt zo voorbij. Leuk om al die nieuwe mensen te leren kennen, wij kijken uit naar al jouw foto,s, groetjes van de buurtjes xx

  • 20 Januari 2013 - 15:32

    Michel:

    Ja ja, laat ons Laulaatje maar schuiven (en daarmee bedoel ik niet door de sneeuw of hondenpoep). Geweldig!!! Nu ben ik echt jaloers. Dit lijkt me ontzettend leuk, mooi, indrukwekkend, gaaf, leerzaam en cool (ook letterlijk). Was ik maar wat minder knap maar jonger, dan wist ik het wel. Maar ja, tis niet anders :) .Knap en wat ouder heeft ook zijn voordelen, je komt er alleen niet mee waar jij nu bent ha ha. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij niet knap bent hoor!!! Veul plezier. Ik kijk uit naar je volgende verslag en natuurlijk de foto's. Groetjes.

  • 21 Januari 2013 - 19:59

    Evie:

    Lautje!

    Jezus wat veel dat je allemaal meteen moet doen, lijkt me echt heel zwaar om te doen maar wel leuk! Sowieso respect voor jou poepruim kunsten, je mag bij.ons thuis wel door oefenen als je terugkomt hoor ;P Wel ecjt vet dat je meteen al zoveel mag doen met de huski's!

    Ik wens je in ieder geval heel veel plezier en ik spreek je zo snel mogelijk weer!!

    Lots of love,

    Evie

  • 21 Januari 2013 - 22:52

    `fredy Fish:

    Beste Laura
    Zit net een stukje kaas te eten ,maar met al die shit krijgt het een raar bijsmaakje.
    Wacht ik spoel het even door met een slokje wijn!!!!!!!!!!
    Ik wens je erg veel poepplezier en tot de volgende stoelgang.
    groetjes fredy

  • 21 Januari 2013 - 22:56

    Renske:

    Wauw Laura,

    Ziet er super leuk uit :) Ik geniet van je Blogs dus ga er vooral mee door. Lijkt me super gaaf zo'n tocht. En wat een geweldig lieve huski's!!!! Ik ben Jaloers!
    Tot skypes/mails haha!!

    Xx Renske

  • 23 Januari 2013 - 13:56

    :

    Hey lau dat klinkt weer super! Echt super gaaf wat je nu al allemaal hebt gedaan. Haha bijpassende naam voor een duitsevriend: Gerrit :p alleen op het poep scheppen zijn we niet zo jaloers, maar volgens mi weet jij zelfs daar nog een leuke twist aan te geven, dus dat komt helemaal goed! Geniet ervan liefs natascha en ruby xxxx

  • 23 Januari 2013 - 14:23

    Ellen:

    Ha lief buurmeissie.

    Wat een mooi, gezellig geschreven verhaal. Ik dacht dat wij al veel en lang kou en sneeuw hadden, maar dat is niets buiten bij jullie!!
    Wat fijn om met die dieren te werken, ik zou er zo maar eentje willen als je die lieve snoetjes ziet.
    Petje af voor jou met al dat poep ruimen, maar er zitten ook hele leuke dingen bij wat je mag doen, hé Laura. Ga vooral zo door en probeer ook erbij te genieten meid, want de tijd die vliegt voorbij.
    Heel veel warme en lieve groetjes van de buurtjes B.

  • 23 Januari 2013 - 17:45

    Jenny:

    Laura! fabfantastiesch! Ik heb genoten van je verslag en de foto,s...en weer iets voor op mijn Bucki list..:)
    wat een mooie omgeving..zuuuucht..
    nog veel (werk)plezier, groetjes Jenny

  • 23 Januari 2013 - 19:30

    Mama:

    Hey meis,
    Toch nog een reactie van mij: Wat een gave 2e serie foto's van de dogsledding zelf. Ook die van dat ijs.!! prachtig!!
    liefs mam

  • 24 Januari 2013 - 02:22

    Laura Biermann:

    Bedankt voor de leuke reacties! Het is niet zoo koud op het moment, het zou veel kouder moeten zijn, dus mij hoor je niet klagen ;)
    We mogen inderdaad erg gave dingen doen en ja San ze hebben puppies! Niet allemaal verwacht, maarja ze hebben het geld niet om alle honderd honden te steralisseren of te castreren. Het zijn drukke werkdagen en 's avonds ben ik eigenlijk alleen op om mijn mail te checken en dan ga ik weer naar bed. De tijd vliegt, dus genieten zal ik zeker, en zelfs van de poep probeer ik het beste van te maken. Daar hebben we ook al veel om gelachen hoor~

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 19931

Voorgaande reizen:

23 November 2012 - 12 Juni 2013

Reis Canada

Landen bezocht: