A canadian birthday and my first time skiing~ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu A canadian birthday and my first time skiing~ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu

A canadian birthday and my first time skiing~

Door: Laura Biermann

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 December 2012 | Canada, Vancouver

Hee allemaal!

Tussen alle kerstvoorbereidingen in is er hier nog een update vanuit Vancouver. Ik ben maandag gezellig in de regen met mijn parapluutje naar Mainstreet gereisd om mijn greyhound busticket naar Canmore te boeken. Vlakbij Canmore in de Rocky Mountains is de husky ranch waar ik over een paar weken ga werken. Binnen 10 minuten had ik mijn ticket. Zaken zoals bustickets en andere formulieren gaan erg snel hier heb ik al gemerkt. Helaas reis ik wel 's nachts waardoor ik 14 uur lang niet zo veel van de natuur zal zien, maar het is de beste manier om naar Canmore te reizen.

De rest van de middag zijn Geon en ik uit het natte klimaat rechtstreeks de Tim Horton's in gevlucht en hebben we totaal niet uren lang een tafeltje bezet :P Daar zullen ze vast erg blij mee zijn geweest...
Ook hebben we tickets besteld voor Cirque du Soleil, voor de nieuwste show: Amaluna. Mijn huisgenootjes waren er erg enthousiast over dus ik heb er al zin in.

Dinsdag zijn we naar Noord Vancouver geweest en hebben we rondgelopen in een publieke markt. Dat is een overdekte markt met allerlei kraampjes. Van vlees en vis tot kleren en souvenirs. Erg gezellig wanneer het weer buiten tegen zit. Nadat we terugwaren ben ik snel naar huis gegaan om wat spullen te droppen en had ik me klaargemaakt voor het afscheidsfeestje van GuanCarlos in het restaurant 'Wings' in Granville Street. De jongens zijn hier toch wel een stuk spontaner in hun speeddate acties dan in Nederland. Zo kwam ik bijna te laat op het feestje omdat er een jongen uit de trein achter me kwam gelopen om me toch even te melden hoe leuk ik er uit zag, wat ik hier dan wel niet deed en hoe jammer hij het vond dat ik alweer weg moest naar een feestje. Maar hij vond me er al niet single uitzien, ik dacht goedzo jongen, houd die gedachte maar vast :)
Nadat ik beleefd had uitgelegd dat ik wegmoest kwam ik gelukkig nog net optijd aan bij mijn feestje. Erg gezellig en ik kon voor het eerst weer even nederlands praten, want er was een nederlandse jongen in de groep.

Nou dat liep dus uit in een drama, want hoe goed ik ook de knop kan omswitchen naar nederlands als ik skype, wanneer je engels om je heen hoort aan de tafel en zelf veel Engels aan tafel praat, is plotseling switchen naar nederlands een ramp. Het begon (bij ons allebei) al met nederlandse zinnen in engelse grammatica. En toen ik het punt had bereikt dat ik mezelf hoorde na een zin en ik me schaamde voor het engelse accent, hebben we maar besloten om aan de tafel engels te praten. Naderhand op de terugweg hebben we nog wat nederlands gepraat, dat ging al wat beter.

Om 12 uur 's nachts hadden de overgebleven mensen een taartje met een kaarsje geregeld en werd er gezongen voor mijn verjaardag, een leuke verrassing :) Ik had zelfs nog een cadeautje gekregen van een vriend van mijn huisgenootje die ik pas een paar dagen kende, iets kleins wat toch een vriendelijk gebaar uitstraalt.

Woensdag was het dan werkelijk mijn verjaardag en werd ik 's ochtends door het thuisfront via skype gefeliciteerd ^^
Zingen via skype is toch wel anders, maar het was erg leuk en ik voelde me toch een beetje jarig. 'S middags ben ik met Ally naar de Sun Yat Sen gardens geweest en naderhand naar de film. Zelfs moeder natuur had een cadeautje klaarstaan, want toen ik wakker werd was alles helemaal ondergesneeuwd! Het was levensgevaarlijk om zo over de hellingen hier te lopen, maar ondanks het bijna uitglijden en de bevroren voeten was ik er erg blij mee. De volgende dag was het allemaal weg, 6 centimeter sneeuw in één avond gevallen en de volgende ochtend weer weg, ja helaas. 'S avonds had ik nog taart gekregen en hadden Ann en Trevor bonbons voor me gekocht. Na het avondeten dan toch nog uit geweest met Geon en zijn huisgenootje, veel klasgenoten waren er niet op het Ilac feestje. Het was een leuke avond voor mijn verjaardag.

Donderdag ben ik boodschappen gaan doen in Metrotown, aangezien mijn paraplu op mijn verjaardag gestorven was en ik dus een nieuwe moest hebben. Helaas waren ze in metrotown veel duurder, dus ik ga er van de week maar een halen downtown. Na een ellendig lange rij die zelfs langer was dan vele rijen in de Makro, had ik dan eindelijk mijn spulletjes en had Geon milk bubble tea gehaald. Ik had verwacht dat het een soort thee is, maar het is meer een soort smoothie met gel bubbels. Het smaakt alleen totaal niet naar een fruitsmoothie, maar het was wel lekker. Hij had ook nog een cadeautje gekocht, een drinkbeker met kolibries in First Nation art en handcrème voor straks in de koude Rocky Mountains. Erg lief was dat :) Ben ik toch weer verwend dit jaar.

Vrijdag, de dag van het einde van de wereld, goede reden om te gaan skiën dacht ik dus. Voor alle bijgelovigen onder ons: Dan kan ik tenminste skiënd deze aardbol verlaten. Natuurlijk kwam er van die ondergang niks terecht, maar van het skiën wel wel degelijk. We zijn gaan skiën op Grouse Mountain. Een prachtige winteromgeving met besneeuwde huizen, bomen en fantastische hellingen. Voor mijn eigen gevoel van veiligheid had ik een helm op, hoewel hij te groot was, maar hij zat er en dat gaf support. Na 2 uur les wist ik hoe ik moest draaien, remmen en hoe ik veilig kon vallen. Vooral de laatste skill was erg nuttig :P In de les was ook het schattigste meisje ooit, een echte daredevil met leuke opmerkingen en een grote liefde voor warme chocolademelk. De kleintjes op de helling noemen ze skiwee's, een schattig gezicht met die kleine ski's. Na mijn les zijn Geon en ik het restaurant in gegaan om te ontdooien en wat te lunchen. Eenmaal opgewarmd was het weer tijd om de sneeuw in te gaan buiten. Na wat oefenen besloten we de grotere, publieke helling te proberen. Een leuke uitdaging, die eerste helft. Maar toen werd het stijler en stijler en naarmate de helling toenam, namen ook onze valpartijen en zenuwen toe. Maar wat een uitzicht over Vancouver in het donker, echt schitterend. Het is dat we overreden werden door skiërs en snowboarders, anders had ik wel een tijd kunnen zitten op de helling om te genieten van het uitzicht.

Eenmaal beneden waren we best trots op onszelf. Geon zonder enige les en ik met 2 uur ervaring van die helling af en heelhuids beneden aangekomen. Op onze terugweg naar boven zagen we nog een kettingbotsing ontstaan bij de skilift omdat een meisje haar landing niet goed getimed had en de volgende lift dus er tegen aan kletterde. Dat is ook iets wat je leert tijdens je les, op het juiste moment uit de skilift stappen/skiën. Tijdens onze terugtocht zagen we nog kinderen schaatsen beneden, toeristen die voortgetokken werden in sneeuwwagens om het terrein te zien, sneeuwscooters en wandelaars met sneeuwschoenen. Ook was er een kampvuur, maar die zat er maar verlaten bij en de marsmallows waren nergens te bekken, dus die hebben we maar overgeslagen. Het was een leuke ervaring, alleen jammer dat het zo duur is, anders hadden we vaker kunnen gaan.


Zaterdag heb ik rustig aan gedaan, het regende pijpenstelen en mijn spieren vertelde me dat er niet veel activiteit zou komen die dag. Niks mis mee :) Vandaag ga ik naar Deep Cove, om wat te wandelen en van het uitzicht te genieten. Maandag ga ik misschien naar Victoria, wat een gigantische tijd reizen is, maar wel heel mooi is.

Dit was het weer voor deze update, ik wil iedereen alvast ontzettend fijne feestdagen wensen een een gelukkig nieuwjaar! En Ruby en Natascha, en Amber ook al: Heb een ontzettend fijne tijd in jullie reis, geniet ervan en ik weet dat jullie een fantastische reis zullen hebben.

Liefs en tot schrijfs,
Laura

  • 23 December 2012 - 21:54

    Mama:

    Hey meis,
    Super gaaf die foto's van het skiën. Hopelijk kan je straks in the Rockeys ook gaan. Je hebt in ieder geval je kleding kunnen uittesten:-P
    Geniet van Victoria als je gaat met Geon :-)
    Lieverd hele fijne Kerstdagen bij Ann en Trevor and killer dog.
    Tot skype
    Xxx mam

  • 24 December 2012 - 12:57

    Jose Vlemmings:

    Hallo, lieve Laura, Ontzettend mooi die brief van jou, zo blijven we een beetje bij. Wij wensen jou een prachtig kerstfeest in de bergen en sneeuw en een heel gelukkig nieuwjaar. Blijf zoals je bent, een schat van een meid, en kom gezond weer terug.
    Wij hebben warm weer met niets dan regen, dus die sneeuw bij jullie, daar kunnen wij alleen maar van dromen. Stephanie had zo gehoopt op sneeuw in Holland, maar deze keer niet.
    Heel veel liefs en knuffels, natuurlijk ook van Gerrit. xxxx buuf

  • 24 December 2012 - 14:56

    Speeddater:

    Ik herken dat stukje over die enthousiaste jongen wel heel erg......
    Had vroeger ook altijd allerlei meiden achter mij aanlopen,enige verschil was dat ik er wel heel erg single uitzag en dat probeer ik tot op de dag van vandaag uit te stralen.
    Je weet nooit waar het goed voor is..../;:)(?!&€@",:;:-)€&'.

    Spontane single ik wens je erg gezellige kerstdagen toe en een geweldig 2013.

    Groetjes : single uitziende gebonden goed uitziende man.


  • 24 December 2012 - 17:51

    Amber:

    Weer een superleuk verhaal en hele mooie foto's Laura! :)
    En ik wens je hele fijne feestdagen!
    xxx Amber

  • 26 December 2012 - 09:59

    Ruby:

    Wauw, het klinkt weer super leuk daar, straks wil je nooit meer terug naar huis! Ik ben heel benieuwd hoe je kerst daar is geweest. Fijne dagen Lautje! !! :) Liefs Ruby

  • 26 December 2012 - 10:51

    Natascha:

    Merry christmas! Hele leuke foto's, ziet er super mooi uit daar zeg! xxxxxxx Natascha

  • 31 December 2012 - 12:59

    Ellen:

    Ha lieve Laura,

    Wat kun jij toch gezellig schrijven, heel fijn om te lezen.
    En wat maak jij toch allemaal leuke dingen mee. Geniet ervan meid!!!
    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad en dat je ook nog verwend bent zo ver van huis.De kerstdagen zitten er al weer op en wij wensen jou nu nog een heel goed uiteinde toe met een spetterend, gelukkig en heel mooi 2013 toe!!!!
    Heel veel lieve groetjes van de buurtjes bouten. XXXXXXXX

  • 01 Januari 2013 - 11:53

    Marianne:

    Hallo Laura,

    Je hebt weer een heerlijk verhaal geschreven. Je vermaakt je goed en wat fijn dat we er weer een skiër in de familie bij hebben! Haha..
    Verder wil ik jouw het allerbeste wensen voor 2013!! Dit wordt voor jouw een jaar met vele veranderingen. Geniet eerst daar in Canada!!
    Groetjes Marianne xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 19930

Voorgaande reizen:

23 November 2012 - 12 Juni 2013

Reis Canada

Landen bezocht: