No snow, but the air is shining =) - Reisverslag uit Canmore, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu No snow, but the air is shining =) - Reisverslag uit Canmore, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu

No snow, but the air is shining =)

Door: Laura Biermann

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Januari 2013 | Canada, Canmore

Heyhoi Allemaal!

Tijd voor een nieuwe update vanuit het 'koude' Canmore, het leek wel lente deze week tijdens het werk. Heb ik die dikke jas, kan ik hem amper aan haha. Maar het wordt deze week zowaar echt kouder en het is alleen warm als je werkt, je kunt niet stilzitten hier. Het is alweer maandag, de tijd vliegt.

Woensdag was een rustige dag, we hadden maar een paar toeristen dus we hadden maar 3 slee's nodig. De mensen waren erg gezellig en ze hadden een prachtige tour, dus het was een geslaagde dag.
Donderdag was weer een kenneldag, dus veel schoonmaken en alle honderd honden voeren.

Vrijdag was het tijd voor mijn derde sled tocht. Ik mocht weer mee op puppy training =) We hadden maar een paar toeristen en Bettina was er voor de tours, dus Vicky en ik konden de puppy's trainen. Ze deden het super en ze krijgen al een beter uithoudingsvermogen. Het meeste leren ze eigenlijk van de andere honden. Er gaan altijd twee ervaring leiders voorop, dan twee of drie puppy's en nog een ervaren hond achterop. We leren ze rennen aan de riem en wennen aan het tuigje, maar de rest leren ze van de andere honden.

De twee honden thuis zijn Luna en Loki. Packer en Savanna in de kennel zijn de ouders en Luna en Loki zijn nu twee jaar oud. Luna is een echte prinses thuis en ze weet hoe ze haar aandacht krijgt. Ze is een beetje verwaand, ze weet dat ze knap is en gebruikt het dan ook graag in haar voordeel. Het is verder een super lieve hond en ik kan erg lachen om haar doen en laten. Dat doet me denken aan dat 'lieve' arrogante konijntje dat als het goed is nog steeds levend en wel thuis zit. Ik weet dus wel hoe ik met haar om moet gaan. Loki daarentegen is de echte enthousiaste en onbeholpen broer. De honden zijn allebei groot en slank, en vol met energie. Als dat er niet uit gaat (als ze niet hoeven te rennen) breken ze het huis af, dus we nemen ze zo vaak mogelijk mee. Helaas vergeten ze soms na de sled tours dat ze niet altijd sled hond kunnen zijn, en dan kan ik als ik thuiskom van werk nog meer opruimen als ze binnen plassen. Normaal gebeurt het niet zo vaak, maar af en toe moet je ze herinneren dat ze binnen geen sled honden zijn.

Het weekend was het erg druk, we hadden werkdagen van 12 uur. De ochtendtours waren gevuld met klassenuitjes, grote groepen dus. En 's middags nog veel toeristen. Zaterdagochtend hadden we 4 slee's voor de kinderen, om twaalf uur 2 slee's voor toeristen en om twee uur 's middags nogmaals 6 slee's voor een grote groep. De mensen waren wel helemaal gek van de honden en ze wisten goed mee te helpen, dus het verliep allemaal best soepel tussendoor, maar tijdens de grote tocht om twee uur ontsnapte één van de rendieren. Dat gebeurde ook vorige week, maar zaterdag wéér. Gelukkig rennen de honden alleen op de trails, dus na wat op en neer rijden met de skidoo kon ik haar pad afsnijden en richting Anna jagen. Na 10 minuten hadden we haar weer gevangen.

De rendieren zijn 8 puppy's van één moeder. Ze zijn allemaal verschrikkelijk verlegen en contact is dus erg moeilijk. Waarschijnlijk komt dat omdat de moeder niet wist wat ze met zoveel puppy's moest. Ze ontsnappen dus soms binnen in de kennel, en omdat ze nog kleiner zijn weten ze zich soms uit hun tuigje en halsband te werken tijdens de tours, binnen tien seconden. We hebben geen Rudolph, maar wel alle andere: Comet, Cupid, Dancer, Prancer, Donner en Blitzen. Je hebt er je handen vol aan met die rendieren. Cupid is totaal niet wat zijn naam laat denken, hij is een chagrijnige hond die bang en grumpy tegen iedereen is en alle honden hebben een hekel aan hem. Zijn vachttekening helpt ook niet mee, want hij heeft van die grote witte vlekken boven zijn ogen die al een chagrijnige indruk geven vanaf een afstand. Hopelijk zullen de rendieren met de jaren wat zelfvertrouwen krijgen en minder bang worden van ons.

Het weer was ook echt super zaterdag. Het sneeuwde niet, maar de lucht was vol met kleine ijsvlokjes. Ze vielen niet, maar zweefden door de lucht en met de zon erbij was het één grote glittershow in de lucht. Helaas waren de ijsvlokken te klein om te fotograferen, maar ik heb het geprobeerd. Ook waren in de ochtend alle bomen helemaal wit van de vorst. In de middag was alles helaas weg.

Ook zondag was het druk, en na de kennel schoongemaakt te hebben, moest de achtertuin ook schoon. Tsja twee honden produceren veel rotzooi. Maar voordat ik wilde beginnen vroeg Dawn of ik meewilde met het gezin naar Banff. Dat is een dorp verderop en daar hebben ze 'natural hot springs'. Het water was 39 graden en omdat het buiten was hing al het stoom in de lucht. Helaas sneeuwde het niet, maar het was super na een dag hard werken. Naderhand zijn we naar een restaurant gegaan. 's Avonds heb ik Jaya voorgelezen voor het slapengaan en heb ik met Russel en Dawn een film gekeken, maar na het drukke weekend vielen we allemaal in slaap. De kinderen zijn erg lief en vooral Jaya is erg schattig. Verhaaltjes voorlezen, helpen met huiswerk, heel mooi om te zien hoe die kleine kinderen vreemden zo snel in de familie opnemen. Jammer alleen dat Dawn en Russel het zo druk hebben, ze zien de kinderen naar mijn mening te weinig.

Vandaag was het te rustig met de toeristen dus bleef ik bij de kennel en gingen Vicky en Bettina naar het meer. Maar het was wel een fijne dag. Rustig op de kennel werken, ik had tijd zat voordat ze terugkwamen. Het was zo warm dat ik niet eens mijn regenjas aan kon. Pas toen ik een uur moest wachten kreeg ik het echt koud. Het is een groot verschl hier als je stilzit of werkt. Tijdens het werk kan niemand een jas aan, maar zodra je stil gaat zitten wordt het koud. Ik was alleen met de 76 honden die overbleven, genoeg werk en gezelschap dus.

Morgen heb ik een dag vrij =) er zijn wat tours gewijzigd dus is het rustiger en Dawn vond dat ik na alle dagen tot nu toe gewerkt te hebben wel een dagje vrij kon gebruiken. Ik ga dus lekker uitrusten en verder zie ik wel wat ik morgen ga doen. Ook heeft ze me gevraagd of ik begin februari wil helpen op een winter market. Dawn kookt in het restaurant en op (winter) festivals en markten verkoopt ze de curry's van haar restaurant. Het klinkt erg gezellig dus ik ga zeker helpen in februari.

Dit was het weer voor afgelopen week, jullie zien de nieuwe verhalen van komende week snel verschijnen. Jullie krijgen nog wat foto's te goed, het zijn er alleen nog niet zoveel nu, misschien kan ik deze week op rustige dagen nog wat foto's maken. Ik wil het werk niet ophouden vanwege foto's en het was erg druk de laatste dagen, dus foto's komen binnenkort ;)

Tot schrijfs,
Liefs Laura

  • 29 Januari 2013 - 08:30

    Mama:

    Hey meis,
    Wat een prachtig verhaal. Je hebt echt geluk gehad met alweer een tocht :-D
    En ja....... dat heeeeeeel ^lieve^ konijntje leeft nog steeds :-P .
    Wij voeren haar (wel oppassen voor je vingers als ze chagerijnig is), maken haar schoon ^de prinses^.
    En geven haar aandacht tot je weer thuis bent. Dan is ze voor jou ;).
    Liefs xxx

  • 29 Januari 2013 - 11:17

    Ellen:

    Ha Laura.

    Nou vervelen is er voor jou echt niet bij, hé meid.
    Je hebt het aardig druk als ik dat zo lees.
    Wat fijn dat je het daar zo naar de zin hebt, gelukkig.
    Ik heb het verhaal weer zo gezellig zitten lezen, dat het uit is zonder dat je er erg in hebt!
    Heel veel honden plezier en tot het volgende verhaal.
    XXX van de buurtjes.

  • 29 Januari 2013 - 16:59

    Jose:

    Hallo Laura, wat een mooi verhaal, je wordt nog een echte jager als je zo doorgaat. Wat kennis van natuur en dieren steek jij dadelijk ons de loef af. Wat een ervaring. Ook fijn om zoveel verschillende mensen te leren kennen, Mierlo is voor jou dadelijk te klein, denk ik. Maar dan ga je maar weer sparen voor iets nog mooiers he? De wereld heeft nog veel in petto voor jou.Liefs de buurtjes van 12

  • 29 Januari 2013 - 20:41

    Alexander:

    Cupid(o) is my dog.
    Die chagrijnige indruk vind ik juist erg imponerend .
    Auto`s die chagrijnig kijken maken op mij ook het meeste indruk.
    Je kunt niets met deze reactie ,maar ik ben het dan toch maar weer kwijt!!!!!!!!!!!!

    groetjes Alexander

  • 30 Januari 2013 - 05:37

    Natascha Van Bommel:

    Heee laura! Klinkt weer superleuk, ook vet dat je echt mag trekken daar! Heel veel plezier!

  • 31 Januari 2013 - 16:34

    Evie:

    Aan Laula met het lode lokje :P (ja hiervoor maak je me af als je terug komt :P)

    Toen je over de honden begon en de karakters dacht ik van: zijn het nou kinderen of honden?? xD Maar wel leuk dat ze allemaal een naam en een specifiek karakter hebben :D Jij verdient zeker een dagje rust naar al dat harde werk!! Ik zou der zeker van genieten ;) Fijn dat je het niet zo koud hebt trouwens ik had echt verwacht dat je wel al een teen of vinger was verloren haha xD In ieder geval geniet van je vrije dag en ik spreek je snel weer!!

    Lots of love,
    Evie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 19890

Voorgaande reizen:

23 November 2012 - 12 Juni 2013

Reis Canada

Landen bezocht: