Santa Claus is coming to town - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu Santa Claus is coming to town - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu

Santa Claus is coming to town

Door: Laura Biermann

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 December 2012 | Canada, Vancouver

De stemming zat er goed in zondag bij de kerstparade. Het was geen hele bijzondere parade, maar erg gezellig en vooral veel kerstmuziek. Naast de politie te paard en met auto's, de brandweer en de ambulance en sneeuwwagens voor in de bergen waren er dansende beren, lopende groepen en een aantal leuke wagens.

Maandag had ik les in mijn nieuwe klas. Het is net zoals de andere klassen een kleine groep, maar dit is goed voor de gesprekken die je de hele les door moet voeren. Ook in deze klas zitten leuke mensen, heb nog niet echt anders meegemaakt. Sommige mensen zijn wel wat terughoudener, maar iedereen is aardig en betrokken in de klas. Ik kan wel merken dat het niveau nu hoger is. Alsnog veel lees- en luisterwerk, gesprekken en de tricky grammatica opdrachten met de 'use of English'. Toch zijn de lessen blijvend verrassend. In mijn eerste les leerde ik onder andere 8 manieren om de letter ' T ' uit te spreken. In allerlei verbanden met spelling en grammatica. Ook bij de uitspraak komt veel meer kijken dan je denkt. Je komt er zo wel achter hoeveel je nog steeds moet leren van de taal.

Na de les ben ik met Geon naar 2e hands boekenwinkels geweest op zoek naar een boek. De eerste kwam recht uit de film: Overal gigantische rijen, stapels, kasten en tafels vol met oude boeken. In het midden van de winkel, zat achter een gigantische berg boeken rondom een bureautje een oud manneke te werken. Er was geen volgorde, gewoon overal waar je keek waren boeken. Een boek zoeken daar was dus onmogelijk en toen ik het wilde vragen was het mannetje weg. Het was wel erg leuk om rond te snuffelen tussen al het oude leesmateriaal.

Dinsdag is filmavond onder de studenten in Vancouver, want dan zijn alle films maar 7 dollar. Ik ben dus met Geon en Fabian naar Cloud Atlas geweest na school. Een erg goede maar complexe film. Vooral zonder ondertiteling, waar ik normaal gesproken toch geen moeite mee heb.
Na de film zijn Geon en ik nog naar een kunstgallerij geweest met voornamelijk moderne kunst met fotografie en printings, maar dat was niet helemaal mijn smaak. Toch zaten er goede werken tussen.

Woensdag was ik niet helemaal fit, dus dat was een rustig dagje. Ondanks mijn draaiende maag was de les gezellig en leerzaam. Als afsluiting van de les hadden we geweerwolfd, alleen hier noemen ze het Maffia. Na school heb ik mijn huiswerk in de bibliotheek van Vancouver gemaakt en voordat ik naar huis ging ben ik in Metrotown gestopt. Daar hebben ze Metropolis, de grootste shopping mall van Vancouver. Echt gigantisch, je hebt er werkelijk alles, inclusief Disney winkel =) Het hele winkelcentrum en alle huizen buiten zijn al versierd voor kerst vanaf november. Een mooi gezicht dus. Ik heb in Metropolis mijn laatste kerstinkopen kunnen doen, het is altijd een opluchting als je daarmee klaar bent.

Ik begin al een schoolroutine te krijgen doordeweeks, hoewel ik nog maar een week te gaan heb. Donderdag kreeg ik gelukkig nog wat geld terug voor mijn oude boek en ik hoef het nieuwe boek niet te kopen, dat scheelt me weer 80 dollar. Na school ben ik met Geon naar Granville Island geweest. Daar zijn veel kleine winkeltjes en er is een overdekte markt. Erg kleurrijk en levendig. We moesten op zoek naar postkaarten en we hebben de hele voedselmarkt rondgelopen. Na het meeste gezien te hebben zijn we koffie gaan drinken in een restaurantje met uitzicht over de hele haven en de bergen. Erg leuk, zelfs met de bewolking was het uitzicht mooi. Op de terugweg schoten we in de lach om een jongen die aan de haven op een bankje zijn sigaret aan het roken was en ondertussen met het volume op de hoogste stand Santa Claus is coming to town aan het afspelen was. Maar dan een soort chinese remix want de stem was zo hoog en lachwekkend dat ik het liedje in eerste instantie niet eens herkend had. Op de terugweg zagen we nog twee zeehonden in de haven, die uit het water op de pier sprongen toen ze zagen dat de man die de boten verhuurde vis had. Dat zie je niet iedere dag =)

Vandaag hadden we dan eindelijk een stralende dag :D
Na een regenachtige start straalde de zon 's middags. Geon en ik zijn daarom nogmaals naar Stanley Park geweest. Prachtig en de hersftzon, een totaal ander gezicht dan met de bewolking. Na een zeer frisse terugtocht, het was namelijk wel erg koud vandaag, moest Geon naar een hockeywedstrijd en heb ik nog wat gedronken met een andere jongen die ik heb leren kennen. Je blijft nieuwe mensen ontmoeten hier~

Morgen ga ik naar Lynn Canyon, omdat het zowaar mooi weer wordt morgen :D Dat is een bergachtige vallei met allerlei hangbruggen en een mooi meer dat bekend staat om de reflectie in het water. Zondag moet ik nog dingen plannen, dan is het weer niet geweldig.

Dat was weer een heel verhaal, ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht van mijn where/what & howabouts in Vancouver

Tot schrijfs en ik hoop dat iedereen een leuke Sinterklaas heeft gehad ^^

Liefs Laura

  • 08 December 2012 - 10:41

    Papa:

    leuk geschreven, je wordt bijna een echte cultuur snuiver. ben blij dat je zo goed naar je zin hebt tot horens.

  • 08 December 2012 - 11:05

    Astrid:

    Goh Laura wat leuk om je reisverslagen te lezen, vooral omdat Luc er ook geweest is en zeker terug wil. Ben blij dat het je zo goed bevalt. Luc was er in de zomer en heeft ook heel veel regen gehad, dat was het enigste nadeel volgens hem

  • 08 December 2012 - 13:51

    Mama:

    Hey meis wat een leuk verslag en wat doe je leuke dingen. Fijn dat de regen is opgehouden (voor zolang het duurt he). Wij hebben nu de eerste echte sneeuw die is blijven liggen en hebben net flink gewandeld met Daely.
    Mooie foto's van het Stanley Park in de herfst.. Meis blijf lekker veel foto's maken. Wij genieten er hier van.!!
    Astrid schrijft hierboven al over Luc, wij hebben hem gisteren gesproken bij de buren en hij vond het leuk om te horen dat jij daar zo snel zoveel nieuwe contacten maakt. Hij vertelde ook dat in Canada dat allemaal heel snel gaat.
    Lieverd tot de volgende berichten. Fijn weekend xxx mam

  • 08 December 2012 - 13:51

    Mama:

    Hey meis wat een leuk verslag en wat doe je leuke dingen. Fijn dat de regen is opgehouden (voor zolang het duurt he). Wij hebben nu de eerste echte sneeuw die is blijven liggen en hebben net flink gewandeld met Daely.
    Mooie foto's van het Stanley Park in de herfst.. Meis blijf lekker veel foto's maken. Wij genieten er hier van.!!
    Astrid schrijft hierboven al over Luc, wij hebben hem gisteren gesproken bij de buren en hij vond het leuk om te horen dat jij daar zo snel zoveel nieuwe contacten maakt. Hij vertelde ook dat in Canada dat allemaal heel snel gaat.
    Lieverd tot de volgende berichten. Fijn weekend xxx mam

  • 08 December 2012 - 13:51

    Mama:

    Hey meis wat een leuk verslag en wat doe je leuke dingen. Fijn dat de regen is opgehouden (voor zolang het duurt he). Wij hebben nu de eerste echte sneeuw die is blijven liggen en hebben net flink gewandeld met Daely.
    Mooie foto's van het Stanley Park in de herfst.. Meis blijf lekker veel foto's maken. Wij genieten er hier van.!!
    Astrid schrijft hierboven al over Luc, wij hebben hem gisteren gesproken bij de buren en hij vond het leuk om te horen dat jij daar zo snel zoveel nieuwe contacten maakt. Hij vertelde ook dat in Canada dat allemaal heel snel gaat.
    Lieverd tot de volgende berichten. Fijn weekend xxx mam

  • 08 December 2012 - 13:52

    Mam:

    OEPS...Sorry Ipad had vertraging. Wis maar een aantal berichten ...

  • 08 December 2012 - 14:13

    Anouk:

    Hee Laura!

    Leuke verslagen hoor, ik zal ze ook blijven volgen! En er zitten een paar heeeele mooie foto's tussen hoor! heel veel plezier nog verder daar en ik lees je volgende verhaal wel weer!

    xx Anouk

  • 08 December 2012 - 15:10

    Jose:

    Hoy Laura, normaal schrijf ik jou per bericht, maar dit is net zo leuk. Heel fijn om te zien dat je het fijn hebt, maar dat dacht ik al wel, je zult jouw tijd heel goed gebruiken nu je de kans hebt. Ik wist ook niet dat er zoveel kwam kijken bij Engels, wel fijn om dit allemaal mee te maken. Luc is helemaal enthousiast als we hem over jou vertellen, hij leeft weer helemaal mee met alles wat jij meemaakt. Zijn land is nog steeds Canada, waar hij weer graag naar terug wil. Vooral de mensen spreken hem zo aan, heel spontaan. Jouw tijd is alweer bijna voorbij in Vancouver, ben benieuwd naar de volgende verhalen. Fijn hoor, om zo op de hoogte te blijven van ons buurmeisje. Heel veel groetjes , veel succes met het volgende programma en tot volgende week maar weer. De oudjes van nr. 12 !!!!

  • 08 December 2012 - 15:21

    Anja Van Dijk:

    Hoi Laura,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo'n mooie dingen ziet. Die foto's zijn zo mooi, die herfstbladeren in het water prachtig gewoon. Ik ben niet gauw jaloers aangelegd maar nu zou ik echt willen dat ik in jouw schoenen stond. Hartelijke groetjes en geniet!

  • 09 December 2012 - 02:24

    Laura Biermann:

    Ja ik ben toch wel een beetje jaloers op jullie sneeuw op dit moment haha! Maar ik krijg nog genoeg sneeuw voor mijn kiezen in de Rockies, dus ik moet niet klagen. Het is inderdaad zo mooi hier in het zonlicht, toch een andere sfeer dan in de bewolking. Maar je went aan de regen, en zolang je altijd een paraplu bij je hebt is er geen probleem. Ik probeer inderdaad zo veel mogelijk foto's te maken met het mooie weer, ook in Lynn Canyon heb ik vandaag mooie foto's gemaakt, maar het uploaden gaat zeer traag hier, dus ik laad de laatste foto's in de volgende blog =)
    Ik vind het iedere keer weer erg leuk om jullie reacties te lezen~

  • 09 December 2012 - 12:54

    Toos:

    Ha Laura, je maakt heet daar echt mee, geweldig!!!! Ik hoop dat die dansende beren in de optocht geen echte beren zijn.
    Veel plezier xx Toos

  • 09 December 2012 - 15:04

    Evie En Thom:

    Lautje!!!

    Wat heb jij een druk rooster zeg :O en ik zit hier maar een beetje op de bank niks te doen xD
    Mijn sinterklaas was trouwens heel gezellig :D Maar ik vertel je de rest nog wel over de mail ;) Fijn dat je nog een keer terug kon naar Stanley Park, is wat anders zonder regen ;) Om je wat beter te laten voelen hier is de sneeuw alweer weg en regent het inmiddels weer :( Zoals altijd koud vies en nat kikker weer ;P Nog heel veel plezier en ik hoor het nog wel ;)

    Liefs, Evie en Thom

  • 09 December 2012 - 15:06

    Oud Mannetje:

    Hoezo oud.....................je moet echt opletten met zulke uitspraken!!!!!!!!!!!!
    Heb de hele dag aan dat tafeltje gezeten ,ben ik even mijn E-READER halen,krijg ik het verwijt dat ik weer weg ben .
    Hier wordt dit mannetje helemaal niet vrolijk van.

    @$$%^&(*_)(&^%$#%

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 19943

Voorgaande reizen:

23 November 2012 - 12 Juni 2013

Reis Canada

Landen bezocht: