Samosas and a lot of curries - Reisverslag uit Canmore, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu Samosas and a lot of curries - Reisverslag uit Canmore, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu

Samosas and a lot of curries

Door: Laura Biermann

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Februari 2013 | Canada, Canmore

Hi there everyone,

Het leven is druk hier, maar ik heb nu even tijd voor een nieuwe update.

Afgelopen week was het rustig tot vrijdag. Dinsdag kwam de dierenarts langs op de kennel en ze was erg tevreden over de honden en de kennel. Russel en Roy hadden nieuwe hokken gemaakt en wij hebben geholpen met de reparatie en het onderhoud van de kennel. Was het dus niet voor niks.
Woensdag was ik met Roy op de kennel en heb ik mijn ronde door de kennel gemaakt en hem daarna geholpen met de nieuwe ramp voor de trailer die hij aan het maken was. Donderdag zou ik beginnen op de markt, maar het was te rustig om alles voor één dag op te zetten. Rustig dagje dus.

Vrijdag was het teambuilding dag en kwam er een groep van 40 man voor teambuildings-activiteiten en dogsledding. De mensen waren werknemers van Shell en ze waren verdeeld in twee groepen van 20. Het was flink doorwerken maar de mensen waren helemaal enthousiast aan het eind van de dag en ze willen deze teambuilding ieder jaar gaan doen. Goed nieuws voor ons dus.

In het weekend heb ik geholpen op de markt. Er was de hele week een evenement in Canmore. De gemeente had main street afgezet en ondergesneeuwd. Er waren skicompetities voor de kinderen, dogsled races, kampvuren, ijssculpturen en allerlei andere winteractiviteiten.

Dawn en Russel hebben een kraam die ze op allerlei markten neerzetten om curry's en samosa's te verkopen. Samosa's zijn een soort Indiase taartjes van deeg gevuld met gehakt en groente met saus, of de vegetarische variant zonder vlees. Na veel vouwen en vullen frituren we de Samosa's en dan zijn ze klaar voor verkoop. Een echte favoriet in Canmore en het is net als het eten van loempia's. Zodra je ze eet kan je haast niet meer stoppen. Het was dus oppassen dat we niet te veel samosa snacks aten tussendoor :P

Zaterdag werkte ik met Anna en Kathy. Anna legde uit hoe het werkte en waar alles moest komen te staan, zodat Kathy en ik zondag alleen konden werken. Kathy is nieuw in het restaurant en werkt er nu voor een week. Het weekend was erg gezellig en we hadden toch flink wat verkocht. Zondag had ik de kinderen meegenomen naar de markt en zodra we opgestart waren, heeft Russel ze naar de activteiten gebracht.

Na het weekend kwam Geon nog langs voordat hij teruggaat naar Korea. Heb ik tussen het werk door toch nog een beetje de toerist uit kunnen hangen. Maandag zijn we naar Banff gegaan en hebben we Johnston Canyon bezocht, een canyon met mooie ijsvormingen. Ook zijn we op jacht gegaan naar wat souvenirs. Vandaag wilden we naar lake Louise gaan, maar er waren te weinig boekingen, dus konden we niet gaan. Ik heb de tijd nuttig gebruikt om alvast een greyhound bus ticket te kopen en in de namiddag zijn we naar de hot springs gegaan. Vandaag sneeuwde het een beetje, dus dat was een erg mooi gezicht vanuit het dampende water.

Morgen moet ik voor Freckles zorgen, ze is maandag geopereerd en kan pas vrijdag terug naar haar plek in de kennel, nadat de hechtingen wat genezen zijn. Ze is nu bij ons thuis en ik moet ervoor zorgen dat ze vaak genoeg naar buiten kan, dat ze eten krijgt en ik moet haar hechtingen schoonmaken en haar pillen geven. We zullen zien wat er de rest van de week te wachten staat =)
Er staat een reeks foto's te wachten, morgen heb ik de tijd om ze up te loaden. Nog eventjes wachten dus.

Ik hoop dat iedereen een leuke carnaval heeft gehad en een beetje uitgekaterd is.

Tot schrijfs, mails en (heel soms) skypes
Liefs Laura

  • 13 Februari 2013 - 13:50

    Sandra:

    Hoi Lau!!

    Klinkt als een goeie week!! Wat leuk dat je samen met Geon nog twee dagen de omgeving hebt kunnen bekijken!! Wanneer vertrekt hij weer naar Korea??

    Ik zal proberen wat foto's van de carnaval op de computer te zetten, ze staan nu nog op mijn telefoon!! Dan kan je zien hoe het was ;)

    Kun je niet het recept vragen van die Samosa's?? Haha dan kunnen we het hier thuis eens proberen te maken!! Ben wel benieuwd naar die snacks!!

    Liefs,

    Sandra


  • 13 Februari 2013 - 17:49

    Ton En Bep Va Der Heijden Boekel:

    Hee Laura, wat leuk je verhalen te lezen op internet. Wij, in boekel, kijken uit naar het einde van de winter. Zijn geen wintersporters en houden nie v d kou! Volgende week 5 graden, het ruikt hier al een beetje naar de lente. Vanmiddag op de verjaardag v oom Cor, je moeder gesproken. Die vind het ook leuk, wat je onderneemt. Wij zijn wel jaloers p jouw leeftijd e je leuke ervaringen in Canada. Voor enkele jaren zijn wij er 3 1/2 week rondgereden met n gehuurde auto. Gaaf land met leuke mensen, die va Hollanders houden. Jaja, je zult daar wel populair zijn!!! Heel veel succes met je onderneming daar en tot de volgende berichten. We gaan je nu zeker vaker volgen. Groeten van Bep en Ton uit Boekel.

  • 13 Februari 2013 - 19:44

    Stellige:


    ha die Laura.
    De teambuilding van de shellmedewerkers is betaald door het kwartje van Kok.
    Iedereen nog hartelijk dank daarvoor.
    Misschien dat jij nog nooit van het kwartje van Kok hebt gehoord,maar Jaon en Martine weten wel waar het over gaat!

    Groetjes en tot de volgende teambuilding

    Life Shellie

  • 13 Februari 2013 - 20:07

    Evie:

    Lautje,

    Gelukkig wat rust deze week gehad zo te lezen ;P Ik ook gelukkig, maar geen carnaval voor mij in ieder geval. Volgend jaar gewoon flink gaan hossen met zn allen ;P Wat leuk dat Geon langs is geweest en je wat sight seeing hebt gedaan dat is even iets anders dan al dat werk xD En zeker dat dat onze nieuwe verslaving wordt die Samosa's, dat wordt voortaan loempia's en samosa's 's avonds xD
    Ik wens je nog heeeeeel veeeel plezier!!

    Liefs, Evie

  • 13 Februari 2013 - 20:47

    Jose Vlemmings:

    Hoy Laura,
    Wat een prachtig verhaal weer, jij schrijft zo mooi en uitvoerig, geniet ervan, want, als je weer in Nederland bent, zul je er heel vaak aan terugdenken, hoe mooi en fijn alles was. Deze week heb je wel extra genoten met al dat lekkers. Ik lees dat je het deze week weer heel gezellig hebt gehad, ik hoop, als je terug bent, dat je ons ook eens verrast met die lekkere Samoa,s. Zoals je schrijft ben je ook al een soort verpleegster, van alle markten thuis. Heel veel liefs en groetjes van ons samen, Gerrit en buuf xxxx

  • 13 Februari 2013 - 22:07

    Laura Biermann:

    Bedankt voor de leuke reacties weer!
    En Geon gaat volgende week weer terug. Ik heb een recept van de samosa's op internet gevonden. De mix zelf was al gemaakt, maar ik denk dat dat wel moet lukken met het recept erbij.
    Ben benieuwd naar de carnavalsfoto's.

    Liefs Laura

  • 14 Februari 2013 - 07:58

    Martine:

    Hey meisje,
    Wat een leuke foto's!!!! mmm Lekkers die samosa's. Wij lusten dat idd wel van de zomer hoor.

    Mooi zeg die video van dat kletterende water met is.
    liefs en tot mails/skypes
    xxxmam

  • 16 Februari 2013 - 12:33

    Loes:

    Hey Laura! Klinkt goed zeg!! Wat een bezig bij'tje hang je daar ook weer uit! Goed om te horen dat het allemaal zo goed met je gaat en dat je zooooveel leuke dingen doet. Geniet ervan!! XX

  • 18 Februari 2013 - 19:09

    Ine En Ari:

    Lieve Laura,

    Eindelijk je site gevonden. Wij zijn erg onder de indruk van wat je daar allemaal meemaakt en vinden het erg stoer dat je gegaan bent en wat je daar allemaal doet. Je hebt een vol programma zo te lezen.
    Het regent dus niet alleen in Nederland maar vandaag leek het hier wel lente.
    We zullen je prachtige verhalen blijven volgen. Geniet ervan en gezond weer terug....
    Groetjes van Ari en Ine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 19876

Voorgaande reizen:

23 November 2012 - 12 Juni 2013

Reis Canada

Landen bezocht: