Busy busy - Reisverslag uit Canmore, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu Busy busy - Reisverslag uit Canmore, Canada van Laura Biermann - WaarBenJij.nu

Busy busy

Door: Laura Biermann

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Februari 2013 | Canada, Canmore

Heyhoi Mensen!

Zondagavond, net klaar met werken, dus even uitpuffen van dit weekend met een lekkere curry die over was van de curry night, en Luna en Loki als gezelschap. Ze zijn weer terug van een week met het britse leger. Heerlijk rustig voor de verandering dus (tijdelijk dan ;)
Maar laten we verdergaan bij woensdag, waar ik gebleven was.

Woensdag was een actieve dag, niet te druk, maar we waren lekker bezig de hele dag. Mijn dag begon met het zichtbaar maken van het spoor in de Nestor Tour. Mijn tweede nestor tour dus, op de skidoo dan =)
Het was erg gaaf want er waren meerdere snowrifts, met wat snelheid is dat erg vet om overheen te rijden. Ik moest de gevaarlijke dan wel wegscheppen, met een avalanche shovel die niet al te groot was, niet groot genoeg volgens mijn rug in ieder geval. Maar het weer was prachtig en de nestor tour is erg mooi, met een groot gedeelte door het bos. Naderhand was het natuurlijk tijd voor de schoonmaak.

Donderdag had ik een dagje vrij onverwachts en vrijdag was het rustig, dus hebben Anna en ik eerst de kennel schoongmeaakt, de truck schoongemaakt, 4 teams geladen en vervolgens zijn we naar Vicky en Bettina gegaan, die waren al met de eerste teams naar het meer.
Na het werk daar had ik nog een kennel schoon te maken en het leger kwam terug. Één van de soldaten kwam naar het einde van de kennel om dag te zeggen en te vragen of ik ook naar de curry night ging, tsja Russel zei dat ik fans had, verbaasd merkte ik op dat ik die week niet eens mee was. Ze hadden ons de eerste dag op het meer gezien en ze hebben kennelijk de hele week uitgevogeld wie er single was, wie niet en of we naar de curry night zouden gaan. Helaas voor hen gingen we pas om acht uur naar het restaurant en de meeste waren niet zo dapper om ons te benaderen, maar het hele idee was erg vermakelijk. De curry night was erg gezellig en de curry's waren erg goed. De overblijfselen gaan zeker op de rest van de week.

Zaterdag was een hectische dag met veel stress en miscommunicatie, wat tot onrust leidde bij de guides en ook bij Dawn en Russel, en ik scheen de enige te zijn zonder stress en ik deed maar gewoon wat me werd opgedragen. Ik weet ondertussen erg goed hoe ik met de stress van de rest moet omgaan, en dat is maar goed ook, dan is er tenminste 1 persoon ter compensatie. De laatste grote groep was ook nog eens een uur te laat waardoor we pas erg laat terugkonden. Uiteindelijk kon iedereen het regelen en ging het goed, maar het was een drukke dag met een droevig einde. We waren helemaal klaar en op weg naar de kennel, maar toen we daar aankwamen en de honden terugplaatsten, vonden we Prancer, één van de rendier-pups van twee jaar oud dood in haar hok. Tijdens de rit van 30 minuten heeft ze de houten balk zodanig weten te beschadigen dat ze stikte in de houtsplinters. Met de trailer en de andere honden hebben we niks gehoord. Een onaangename verrassing en hoewel ik pas twee weken werk hier, raakte het me toch. Je hecht je snel aan de honden en vooral de emoties van de guides, die maanden lang iedere dag met de honden doorbrengen, waren zwaar. Al helemaal na de lange en uitputtende dag waarbij er al spanning was tussen het personeel en de leiding. 's Avonds heb ik nog films gekeken met Russel en de kinderen en hebben we chinees gegeten met zijn allen.

Maar ondanks dat was het vroeg opstaan zondag, om zes uur eruit om om kwart voor zeven met Luna, Loki, het speciale hondenvoer en drie waterkannen klaar te staan voor een nieuwe drukke dag. Maar vandaag verliep het beter en de tours gingen goed. De honden waren alleen alweer overgegaan op nieuw voer, dusja je kan raden hoeveel schoonmaakwerk ik op de trails had ;)
's Middags zijn Anna en ik al eerder naar de kennel gegaan om deze schoon te maken, de honden te voeren en de puppykennels te repareren. Toen was het even wachten op Vicky en Bettina die de 6 teams later terugbrachten. Toen we klaar waren met terugplaatsen was het snel naar huis voor iedereen.

Morgen heb ik waarschijnlijk een kenneldag, en nemen Roy en Russel me mee naar de kennel. Het zal dus een rustige dag worden, wat na dit weekend wel fijn is.

Ik ga na wat dagen te hebben afgewacht toch maar een bandage of tape regelen, want na mijn val is mijn enkel nog steeds niet goed en nu het wordt met de dag erger, wat met dit werk gewoon niet werkt. Drukke, enthousiaste of tegenstribbelende honden, ijsgrond en zware emmers met water en voer gaan niet samen met een gekneusde enkel.
Maar geen zorgen, hij zit er nog steeds in de goede positie aan ;)

Dit was het weer voor deze update, het spijt me, maar jullie zullen nog moeten wachten voor foto's, want door de drukte is er weinig tijd voor foto's.


Ik lees nog steeds met plezier alle leuke reacties en mails!

Tot schrijfs~
Liefs Laura

  • 04 Februari 2013 - 13:05

    Annette:

    Ha Laura,

    Leuk om je verhalen te lezen, 't is niets voor watjes daar! Wat moet jij hard werken!
    Hopelijk komt het goed met je enkel, beetje lastig.

    Groetjes Annette

  • 04 Februari 2013 - 14:08

    Tim:

    Hey Lau.
    Ben even hier een inhaalslag aan het maken, omdat ik tentamenweken (en herweek.
    Dus hier was het ook niet bepaald "op het gemakje".
    Maar wat een gave dingen maak jij mee zeg! Niet normaal.
    Begin bijna spijt te krijgen dat ik er geen jaar tussenuit heb genomen, haha.
    Ben benieuwd wat jou allemaal nog meer te wachten staat.

    Nja ik hoor/lees het wel :)

    Groetjes Tim

  • 04 Februari 2013 - 15:07

    Josevlemmings:

    Hoy Laura, wat een mooi verhaal alweer, elke week weer een verrassing, jij weet nu wel wat werken is, maar ja, daar gaan we dan ook allemaal van profiteren als je thuis bent. Jij bent dan niet meer gewend aan het gewone leven, dus gewoon flink door blijven werken. Maar het moet heerlijk zijn, de hele dag in de buitenlucht en de natuur en zeker met al die dieren erbij. Dat het je aan het hart ging met die hond, dat kan ik wel begrijpen, je hecht vlug aan die dieren en vooral zo een dierenvriend als jij bent. Maar, ik denk dat ze dat allemaal zijn, anders kunnen ze dit werk niet doen. En een beetje voorzichtig met al die romantische aandacht he??? Een Hollandse single is weer eens iets anders !!!! Maar we weten wel dat we jou daar los kunnen laten, jij staat je mannetje wel. Maar je weet maar nooit he?? cupido staat overal op de loer. We kijken alweer uit naar de volgende brief van jou, pas goed op jezelf en laat naar jouw enkel kijken, met een goeie bandage gaat het werken beter en is heilzaam voor jouw enkel. dikke knuffel Gerrit en buufxx

  • 04 Februari 2013 - 17:15

    Evie:

    LAURA!!

    Jij hebt het zo te zien ook druk druk druk?? Ik heb deze week 32 uur dus tja ik ook en dan vooral avonduren -___-' . Wat jammer dat er een puppy is overleden, dat is denk ik wel hard aangekomen daar... Maar jij bent goed in mensen opvrolijken dus dat moet goed komen vind ik :D He geen soldaat aan de haak, jammer hoor konden we ze samen uitzwaaien xD Maar er zijn genoeg vissen in de zee ;P Vooral daar in Canada hoor ik xD Maar laat optijd naar je enkel kijken!! Ik ken je en ik weet hoe eigenwijs jij kan zijn ;P Heel veel plezier!!

    Lots of Love, Evie

  • 04 Februari 2013 - 17:20

    Jenny:

    hoi laura..jij gaat dit allemaal niet snel vergeten! wat een verhalen.. en je bent pas net begonnen daar!, jammer van je enkel, ik hoop dat je snel hersteld,want continue pijn is niet fijn.
    Je hebt weer bewezen in ieder geval geen watje te zijn, maar dat wisten we wel..
    veel plezier nog daar op the Farm, en ik hoop weer snel een leuk verhaal te lezen van je.
    xx jenny

  • 10 Februari 2013 - 17:30

    Enkel V.d.Single:

    Hee welgewaardeerde SINGLE pas goed op je ENKEL,want single en enkel liggen qua betekenis wel heel angstvallig dicht bij elkaar.
    Mocht je over enkele weken nog last van je single of enkel hebben ,laat het dan even weten .
    Ik werk n.l in het klantvriendelijkste ziekenhuis van Nederland!!!!!!!!!!!!!!!!

    Hoor het wel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,of niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    groetjes Enkel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 19874

Voorgaande reizen:

23 November 2012 - 12 Juni 2013

Reis Canada

Landen bezocht: